Bebekle Girit Tatili

Geçtiğimiz Temmuz ayında ailecek Girit’e gittik. Neden Girit diye sorarsanız ablamın eşi Girit’li ve orada evleri olduğundan her yaz en az 1,5 ay kadar oraya yerleşiyorlar. Biz de uzun zamandır merak ettiğimiz bu adayı sonunda görme fırsatını yakaladık.

Girit adası diğer ufak adaların aksine çok büyük ve sadece yazları değil Yunanistan’ın kara bölgeleri gibi kışlık bir yerleşim yeri. Ada 3 büyük şehre ev sahipliği yapıyor. Heraklion , Rethymno ve Chania. Biz Rethymno’da kaldık. Tatilimizi planlarken otelde kalmamıza izin vermediler ve bizi çok güzel bir evde misafir ettiler. İnci de olduğu için yemeklerini hazırlama açısından evde kalmak bizim için güzel bir tercih oldu.

Girit’e İstanbul’dan direk uçuş bulursanız(bu yıl yoktu kaldırılmıştı) 2 saat bile sürmüyor. Biz aktarmalı uçuş ile önce Atina, oradan da Girit uçuşuyla adaya vardık. İstanbul-Atine arası bir buçuk saate yakın, Atina-Girit arası da 50dk sürüyor. Bagajları teslim ettikten sonra uçağa kadar bebek arabanızla hava alanında vakit geçiriyorsunuz, tam uçağa girişte arabayı kapıda teslim ediyorsunuz ve iner inmez de size geri veriyorlar, ilk uçak yolculuğumuz olduğu için hava alanı sistemini de bu yolculuk esnasında öğrenmiş olduk.

Girit’de her çeşit deniz suyunu bulmanız mümkün. Mesela sıcak ve kum deniz sevenler için adanın güney sahillerini tercih edebilirsiniz. Deniz pırıl pırıl olsun ama hafif serin olsun derseniz kuzey bölgesindeki plajları tercih edebilirsiniz. Ada çok büyük olduğundan araba önemli bir ihtiyaç.

Rethymno’nun çarşısı biraz Alaçatı, biraz Cunda havasında ve en az onlar kadar güzel mağazalar, dondurmacılar ve bir sürü cafe/restaurant barındırıyor. Derileri çok meşhur olduğundan deri sandalet, deri çantalar ve takılar çok çeşitli.

Biz genelde sabah kahvaltı sonra deniz kenarına gittik, plajlarda restaurant olanları tercih ettik hem İnci denize girmediği saatlerde gölgede rahatça oynadı, hem de biz yemek için başka mekanlar aramak zorunda kalmadık.

Ben poz vermeye çalışırken birisi de oyun peşinde olabilir mi:)

İnci suyun her türlüsünü çok sevdiği için ve deniz suyu yetişkinlere faydalı olduğu gibi, bebeklere de çok faydalı olduğu için gün içinde sık sık suya girip çıktı ve tabi ki çok keyif aldı. Sıcaklığı ve temizliği bebekler için uygun olunca yüzdürmesi de çok keyifli oluyor. dsc_06800000

Bir plaj gününün sonunda suyu çok dalgalı ama çok sıcak olan bir plaja uğradık, bebekleri denize sokmadık ama sahil yürüyüşü yaptık.

Girit adasında dışardan üretim olan ürünleri almak yerine her şeyi kendi bünyesinde üretiyor. Taze tüketilen her ürün adanın mahsülü ve böyle olunca da önünüze gelen her şey çok lezzetli. Balıkları, peksimetleri, mezeleri ve zeytinyağlıları çok lezzetli. Bizim Bozcaada ya da Alaçatı’da oranın toprağında çıkan yemeklere çok benziyor. Çoğunlukla basit ama çok lezzetli yemek seçenekleri sunuluyor. Fiyatlar Santorini-Mykonos’a göre çok uygun.

En çok hoşumuza giden şeylerden biri bazen hesap istediğinizde ikram olarak üzerine çikolata sosu dökülmüş lokma tatlısı getiriyorlar, eşsiz bir süpriz oluyor:)

Bizim Girit maceramız bu şekildeydi, merak ettiğiniz bişey olursa lütfen yorum bırakın,