Santorini Adasında Balayı

Herkese Merhaba,

Uzun zamandır yazmak istediğim ve sorularınıza yanıt bulacağınızı düşündüğüm yazımı ekliyorum sonunda:)

Koşturmalı, stresli, yorucu ama bir yandan da keyifli olan evlilik hazırlığı sürecinin ortasında balayı için nereye gitmeliyiz diye düşünürken Santorini fotoğraflarındaki o dinginlik ve sadece mavi-beyaz renklerin hakim olduğu güzel fotoğraflara bakmak bile bana o kadar iyi geliyordu ki, bu sürecin hemen sonrasında o sakinliği ne kadar ihtiyacım olduğunu düşündüm.

Uçak yolculuğunu sevdiğimi söyeleyemeyeceğim:) Bu yüzden yakın bir yer istiyorum ve Santorini de çok yakındı. Atladığım bir nokta varmış ki o da aktarmalı uçuş.. Neyse iki kısa uçuş ve aradaki süre çok azdı hiç bişey anlamadık:) İstanbul’dan Atina’ya ortalama 1 saat kadar uçtuk yanlış hatırlamıyorsam. Atina’dan da Santorini 20dk kadardı. Havaalanından taksiye bindik ve otelimize gittik.

Otelimizi adanın merkezine çok yakın olan İmerovigli bölgesinden seçtik, çok da iyi yapmışız. Adada bir de Oia köyü var orası da çok güzel biraz daha lüx mağazaların bulunduğu bir bölge.. Orada da kalmak bir tercih ama merkezde her açıdan çok daha fazla seçenek var akşamları vakit geçirmek için.

Otele yerleştiğimiz gün adada ulaşımımızı kolay sağlamak amacı ile araç kiraladık. Bu kesinlikle gerekli, aracın küçük olması park yeri açısından büyük bir avantaj sağlıyor. Otelde adanın bir haritasını ve gidilmesi gereken yerleri gösteren bir turistik harita verdiler. Biraz bloglardan biraz haritadan biraz da doğaçlama neredeyse tüm adayı gezdik.

Bu arada kaldığımız otel olan Tholos Resort’dan çok memnun kaldık. Sabahları uyandığınızda resepsiyonu arıyorsunuz kahvaltınızı hemen balkonunuza getiriyolarlar. Bence çok güzel bir sistem:)

Otellerin havuzları genelde ufak oluyor içinde oturma yerleri oluyor ve kitap okuyarak, bişeyler içerek manzaranın ve sessizliğin tadını çıkarıyorsunuz. Biz genelde gündüzleri havuzda oluyorduk. 4ten sonra da toparlanıp şehir merkezine ve gezilecek yerlere gidiyorduk. Santorini’de denize girme seçenekleri de var mesela volkanik dağın patlamasıyla meydana gelen kumlardan oluşmuş kırmızı kum ve siyah kum plajları var (Türkiye’deki gibi süslü plajlar beklemeyin bazılarında şezlong bile yok:))

Santorini’de yıllar önce dünyanın en büyük volkanik patlaması meydana geliyor ve ada yuvarlakken ay şeklinde bir ada olarak kalıyor, bizim otelimiz bu volkanik patlamanın meydana geldiği dağın tam karşısındaydı, bu dağ şuan denizin ortasında ufacık olarak duruyor, İmerovigli’de kalacaksanız büyük ihtimalle sizin de oteliniz volkan manzaralı olacaktır:)

Gelelim Thira’ya yani merkeze, bir sürü ufak butik, dondurmacı, Alaçatı çarşı gibi düşünün ama daha fazla seçenek var.. Hediyelik eşya, giysi, takı, plaj kıyafetleri alabileceğiniz hem lüks hem de uygun fiyatları birçok seçenek mevcut.. Tam bir alışveriş adası denemez ama yine de eliniz boş dönmezsiniz:)

Bir de Santorini’de çok fazla olan kissing fishes yani ayaklarınızdaki ve bacaklarınızdaki tüm bakteri, mantar gibi zararlı maddeleri yiyen balıkların konulduğu minik havuzlar var, ben ilk gördüğümde yapmak isteyip sonra cesaret edemedim ama her gün görünce girip yaptırmaya karar verdim. Çok mu gerekli derseniz hayır ama deneyim olsun:)

Ayrıca Santorini’de çok güzel bir şarap müzesi mevcut, eğer kalırsanız görmenizi tavsiye derim, adada şarap yapımı çok yaygın. Bu üretimin adaya nasıl geldiği ve ilk hangi koşullarda yapılmaya başlandığı sözlü ve hareketli maketlerle anlatılıyor.

Santorini’nin en lüks mağazalarının ve en pahalı otellerinin bulunduğu Oia Köyünden bahsedelim biraz da, merkeze ortalama yarım saat uzaklıkta (arabayla), yollar biraz ürkütücü ve uçurumlu:) o yüzden biz öğleden sonra gidip gün batımından hemen sonra döndük.. Bir de dünyanın en ünlü gün batımı manzarası da bu köyde… Baktığınız, gördüğünüz her yer ruhunuza iyi geliyor öyle bir yer Santorini, turistik alanları dışında çok çok gelişmiş bir yer değil onu da belirtmek isterim.

DSC_0988 DSC_1005

Santorini adasına bir sonraki yaz da ETS nin gemi turu ile gittik. Mykonos ve Rhodos’u da gördük. Çok yüzeysel olmakla birlikte memnun da kaldık ama tabii ki adada kalıp o atmosferi sindire sindire yaşamak gibi değil sadece görüp geçiyorsunuz ve göremediğiniz bir sürü yer de oluyor.

Bizim Santorini maceramız bu şekildeydi. Gittiğimiz diğer ülke ve şehirlerle ilgili de notlarımı daha sonra paylaşacağım en yoğun ilgi Santorini’ye olduğu için yazmaya buradan başlamak istedim, umarım güzel fikirler edinmişsinizdir,

Sevgiler 🙂

Santorini Adasında Balayı” üzerine bir yorum

1. Merhaba, bende santoriniyi bir resimden görüp araştırmıştım. Sizinde gittiğimizi görüp okumak istedim. Daha çok aklıma yattı diyebilirim tatilin maliyeti size ne kadara geldi acaba?paylaşırmısınız